In deze vredesweek is de eerste collecte voor PAX.
PAX is het resultaat van het samengaan van Pax Christi Nederland en het Interkerkelijk Vredesberaad (IKV). Deze twee vredesorganisaties werkten respectievelijk sinds de Tweede Wereldoorlog en de jaren ’60 allebei aan vrede. En dat deden ze steeds vaker samen. In 2006 werden ze één, vanaf 2014 onder de naam PAX.

PAX is de grootste vredesorganisatie van Nederland. Ze werken aan de bescherming van burgers tegen oorlogsgeweld, aan het beëindigen van gewapend geweld en het opbouwen van inclusieve vrede. Dit doen ze in conflictgebieden wereldwijd, samen met lokale partners en mensen die, net als wij, vinden dat iedereen recht heeft op een menswaardig leven in een vreedzame samenleving.

Waarom?
Vrede is mogelijk. Ieder mens heeft het recht op een leven zonder angst. Maar we zien om ons heen onzekerheid en onrecht, conflicten en oorlog. We zien ongelijkheid tussen mannen en vrouwen en schadelijke gendernormen. PAX versterkt burgers die zich hier vreedzaam tegen verzetten. Ze strijden voor meer solidariteit en menselijke waardigheid, samen met hen die tegen de verdrukking in gaan voor een betere toekomst.
Ook na 70 jaar is PAX nog hard nodig. Wereldwijd verdienen mensen steun die zich proberen te ontworstelen aan repressie en geweld. Ze doen hun werk samen met honderden bevlogen vrijwilligers. Vanuit Nederland, Brussel (EU), New York (VN) én samen met de lokale partners in conflictgebieden. De jarenlange opgebouwde expertise wordt ingezet in actie om zo verandering te bewerkstelligen.

Wijze van betalen
De collecten kunt u voldoen via BethlehemkerkcollectesAls u een smartphone heeft kan de QR-code hieronder gebruikt worden.
Ook kunt u uw gift overmaken via de bankrekeningnummers die bij de doelen vermeld worden.

Alle gevers thuis en in de kerk: Hartelijk dank!

Makkelijk: Giften via één iDeal-boeking overmaken? Scan dan de QR-code hierboven: De betalingen komen deze week ten gunste van bovenstaande collecten.