De eerste collecte is voor het Marjet College
Ons gemeentelid Marjet Kuyvenhoven- Kok vertrok in januari 1967 met haar man Brend naar Pakistan. Hun drie kinderen werden er geboren en negen jaar lang waren ze er gelukkig en dankbaar voor en met hun werk. In november 1975 kwam hier abrupt een einde aan door een nachtelijke overval op hun huis waarbij Brend werd gedood. De kinderen en Marjet keerden terug naar Nederland.

Meer dan 22 miljoen Pakistaanse kinderen, het merendeel meisjes, gaan niet naar school in Pakistan. Veel meisjes hebben eenvoudigweg geen toegang tot onderwijs. Meisjes uit arme families worden vaak al jong gedwongen om te werken voor de rijke landeigenaren vanwege schulden van hun ouders. Hierdoor gaan ze niet naar school en zien ze nauwelijks leeftijdsgenootjes. Het goede nieuws is dat in het oude zendingshuis waarin Marjet en Bernd met hun gezin woonden, met die lange geschiedenis van vreugde en verdriet, nu een meisjescollege is gevestigd. De oude muren zijn hersteld en de meisjes studeren nu in de kamers waar de familie ook veel gelukkige herinneringen aan heeft. De naam van Marjet werd verbonden aan de school als dank voor haar inzet voor moeders en kinderen.

De meeste meisjes van het college komen uit dorpen in de omgeving. Voor de vaak arme ouders is het moeilijk het schoolgeld te betalen, vandaar dat het bestuur blij is met de donaties vanuit Nederland.  Steunt u hen ook?

Maak uw bijdrage over naar: NL79RABO 0373711794 t.n.v. PGH o.v.v. Marjet College

De 2e collecte is bestemd voor de Protestantse Gemeente Hilversum (PGH).
PGH houdt onze wijkgemeentes in stand. En steunt de Protestantse Kerk; landelijke organisatie, dienstverlening en betaalde professionals.

U steunt onze Kerk met een gift aan deze collecte.

Uw bijdrage kunt u overmaken op: NL45RABO0373722591 PGH inz. betalingen o.v.v. PGH

De 3e collecte is voor kinderen en jongeren.
Zijn jongeren de toekomst van de kerk? Nee, ze zijn waardevol om wie ze nu zijn. Daarom is het belangrijk om ervoor te zorgen dat ze zich thuis voelen in de kerk en serieus worden genomen. Onderzoek maakt duidelijk dat kerken die hier zorgvuldig mee omgaan aantrekkingskracht hebben op kinderen en jongeren.

Daarom heeft de jeugdwerkorganisatie van de Protestantse Kerk seizoenspakketten gemaakt: een totaal jeugdseizoen aan materiaal voor jeugdgroepen, clubs en gezinnen, uitgedacht in samenwerking met lokale gemeenten.

Uw bijdrage kunt u overmaken op: NL45RABO0373722494 PGH inz. PWG Bethlehemkerk o.v.v. kinderen en jongeren

Wijze van betalen
De collecten kunt u voldoen via BethlehemkerkcollectesAls u een smartphone heeft kan de QR-code hieronder gebruikt worden.
Ook kunt u uw gift overmaken via de bankrekeningnummers die bij de doelen vermeld worden.

Alle gevers thuis en in de kerk: Hartelijk dank!

Makkelijk: Giften via één iDeal-boeking overmaken? Scan dan de QR-code hierboven: De betalingen komen deze week ten gunste van bovenstaande collecten.