Als gastvrij en betrokken kerkgemeente heten we u van harte welkom om onze dienst mee te vieren en te beleven. Dat kan rechtstreeks op zondagmorgen en later in de week door de dienst terug te kijken.

Aanvang:

Voorgangers:

BeMoRe in de Regenboogkerk.

10.00 uur

ds. Heleen Weimar

In deze BeMoRe-dienst wordt de cantate ‘Alles was ihr tut, mit Worten oder mit Werken’ van Dietrich Buxtehude uitgevoerd. De cantate is gebaseerd op 1 Kolossenzen 13: 17. In het gedeelte daarvoor gaat het over het leven van de gemeenschap van heiligen’ die met elkaar het lichaam van Christus vormen, in woord en daad.

Peter den Uil zal worden bevestigd als ouderling. Hij wordt de nieuwe voorzitter van de kerkenraad van BeMoReGraan.

Thema: Zing voor God met heel je hart
Voorganger: ds. Heleen Weimar
Ambtsdragers: Douwe Kamstra, Liesbeth van Renssen en Michael de Jong
Medewerking:                                                            ​
Lezingen: Johannes 15: 1-10, Kolossenzen 3: 12-17
Liederen: Lied 655, Lied 301d, Psalm 98, Psalm 98c, Lied 656, Tussentijds 111: 1, 2 en 4, Lied 657
Muziek: Klaas de Haan orgel, Cantorij en muziekensemble onder leiding van Arno Rog
Collecten: Stichting Leergeld*, Plaatselijke Kerk**
Ontvangst: Leden van sectie 8
Kinderdienst: Karin Timmerman, Fokko Bosker en Bianca van Olst
Koffieschenken: Janny en Theo van Doorn; Alie en Jan Koopmans
Autodienst: Cor Visscher
Lector: Rita Dogterom
Kinderoppas: Oppas voor kleine kinderen kunt u tot uiterlijk zaterdags 12 uur aanvragen via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Voorbede aanvragen
In de Bethlehemkerk en in de Morgenster ligt een voorbedeboek waarin u uw voorbeden voor de dienst kunt aanvragen. De BeMoRe-kerken hebben ook een online mogelijkheid.
Wilt u dat uw voorbede in de eerstvolgende eredienst in de Regenboogkerk wordt meegenomen, dan doet u uw aanvraag op de zaterdagmorgen vóór 12.00 uur vooraf aan de betreffende zondag.

Online meevieren
De diensten in de Regenboogkerk, De Morgenster en de Bethlehemkerk kunt u online meevieren. Klik daarvoor op de naam van de kerk.

Toelichting bij de collecten
 * Stichting Leergeld: Ook dit jaar collecteert de diaconie voor een regionaal doel: de Stichting Leergeld Hilversum-Wijdemeren. Kinderen uit gezinnen met een laag inkomen kunnen vaak niet meedoen met (buiten)schoolse activiteiten omdat er daarvoor te weinig geld beschikbaar is. Daardoor lopen deze vaak toch al kwetsbare kinderen een groot risico op een sociaal isolement. Stichting Leergeld kan na een gesprek met het gezin een financiële bijdrage geven voor onder andere zwemlessen, fietsen, computers, sport en culturele activiteiten. Ook wijzen ze de ouders op andere mogelijkheden van hulp zoals regelingen bij de gemeente, school en diverse fondsen.
Helpt U mee om kinderen de kans te geven mee te kunnen doen met hun leeftijdsgenoten?
Geef aan de collecte of maak een gift over op RABO 0373 7118 16 ten name van de Diaconie Regenboogkerk onder vermelding van ‘Stichting Leergeld’.

** Plaatselijke kerk: Uw bijdrage kunt u overmaken naar NL45 RABO 0373722591 van de Protestantse gemeente Hilversum onder vermelding van ‘Plaatselijke kerk’.