Contacten Spremberg
20141104-sprembergSinds 1989, dus voor ‘die Wende’, zijn er al contacten tussen Hilversum en twee Evangelische Kirchen in Spremberg, destijds in de Duitse Democratische Republiek, nu in het oosten van Duitsland. De contacten worden onderhouden door wederzijdse bezoeken. Ze zijn bedoeld als kennismaking met verschillende culturen, in het bijzonder om met elkaar over levensvragen na te denken en zo elkaar te inspireren. Wie belangstelling heeft voor de werkgroep die de contacten vorm en inhoud geeft, kan contact opnemen met de werkgroep.

Schrijven voor Amnesty International
20141104-amnestyAmnesty International zet zich in voor de naleving van de mensenrechten, o.a. via acties voor de vrijlating van gewetensgevangenen.
Met petities en massale schrijfacties verhoogt Amnesty International de druk op autoriteiten om mensenrechtenschendingen te voorkomen of te beëindigen. Door grootschalig actie te voeren worden dikwijls gewetensgevangenen vrijgelaten, krijgen zieke gevangenen medische verzorging of worden doodvonnissen omgezet of uitgesteld.
Doe mee en kom in actie!

In de Bethlehemkerk kunt u iedere tweede zondag van de maand na afloop van de dienst brieven meenemen die u thuis kunt versturen. Als u een mailtje stuurt naar Els Vermij, ontvangt u deze brieven ook per e-mail. U kunt ze dan desgewenst aanpassen en per post of e-mail versturen.

Exposities
Sinds de verbouwing van de kerk zijn er exposities in de Bethlehemkerk te bewonderen

Contactpersoon: Annette van Vliet

In de vitrinekast naast de kerkzaal worden kunstwerken van gemeenteleden tentoongesteld.

Contactpersoon: Adilia Jansma

Inleveren van kaarten en postzegels
Bij de entree staat een zwarte plastic doos. Deze is bestemd voor het inzamelen van kaarten (houdt u deze zo compleet mogelijk) en postzegels.

Contactpersoon: Corné van Zandwijk