Vroeg in de morgen op Tweede Paasdag verzamelden zich een aantal tieners en volwassenen bij de Morgenster. Al snel liepen zij al bukkend rondjes om de kerk. Wat waren ze aan het doen? Wel: ze waren 875 paaseieren aan het verstoppen!

Even later stroomde de Morgenster vol met kinderen en ouders. Vrolijke Paasmuziek schalde door de kerk en het springkussen en de kerkzaal werden verkend. Ds. Aster vertelde over waarom we eigenlijk eieren eten met Pasen en wat een ei met het verhaal van Jezus te maken heeft. Daarna steeg de spanning, want nu moesten er natuurlijk nog eieren worden gezocht. Alle kinderen kregen een bakje mee en toen de toeter klonk mocht iedereen gaan zoeken. Voorbijgangers hielpen mee en tijdens het zoeken kwamen er ook vanuit de wijk nog kinderen aanlopen en meedoen.

Daarna kon je je eieren laten tellen (hoewel sommigen al waren opgegeten natuurlijk) en waren er nog wat kleine prijsjes voor kinderen in alle leeftijdscategorieen voor het vinden van het gouden ei, de meeste kleine en grote eitjes en voor de prachtige kleurplaten van het lege graf die de kinderen thuis alvast hadden gekleurd. Tevreden gingen we huiswaarts – vol met verhalen … en chocola! Ps. Alle paaseieren zijn teruggevonden, behalve 1 gouden ei … die moet nog ergens liggen. Dus komt u bij de Morgenster, zoek dan nog even mee – wie weet!