Vrijdag 6 oktober 2023 is het 60 jaar geleden dat de Bethlehemkerk als kerkgebouw in gebruik is genomen.

Dat gaan we het komende seizoen gedurende het hele jaar samen vieren met diverse activiteiten. Via de Kerkbrink, nieuwsbrieven en website houden we jullie graag op de hoogte en nodigen we jullie van harte uit deel te nemen. Op slotzondag 25 juni is de opzet gepresenteerd door Irene Muller.

De start voor het jubileumjaar is op zaterdag 24 juni gegeven tijdens de Langste Pannenkoektafel: Wie jarig is, trakteert. Alle bezoekers hebben een ijsje van de jarige Bethlehemkerk ontvangen. Meer dan 250 ijsjes zijn er uitgedeeld.

Op vrijdag 6 oktober is er een feestelijke jubileumavond gepland. Inloop vanaf 19:30 en we beginnen om 20:00 met een leuke spelavond voor alle bezoekers. De spelavond heeft de opzet van het bekende TV-programma: "Ik hou van Holland". Onze eigen Irene Moller en Dinant Brentsteder zijn de gastgevers van de avond. Naast het spelelement is er ook een rad van fortuin, waar (oud-)kerkrentmeesters Koos Vuil en Peter van Liet ons gaan verleiden een gokje te wagen voor het goede doel.

De avond wordt swingend afgesloten met een silent disco. Er wordt een playlist aangelegd. Iedereen kan tijdens de avond haar / zijn favoriete dansnummer opgeven.

Om een beetje gevoel te krijgen hoeveel feestgangers we vrijdagavond mogen verwachten, vragen we iedereen zich per mail aan te melden. Iedereen is ook zonder aanmelding welkom, maar mogelijk hebben we dan niet genoeg versnaperingen in huis. Opgeven via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Op zondag 8 oktober is dan een feestelijke jubileumviering onder leiding van ds. Hillegonda Ploeger, hiervoor zijn alle oud-predikanten uitgenodigd om een bijdrage te leveren en/of aanwezig te zijn.

We blijven op zoek naar foto's en materiaal voor onze wisselende tentoonstelling, maar ook naar jullie anekdotes en verhalen, graag mailen naar:

Ten slotte, wie wil er op 8 oktober een taart bakken voor bij de koffie/thee van deze feestelijke dienst op zondag? Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.