1e collecte is voor de thermometeractie voor Schuldhulpmaatje
Op zondag 3, 10 en 17 december is de thermometeractie bestemd voor Schuldhulpmaatje.

Veel Nederlandse huishoudens gaan gebukt onder de hoge lasten en stijgende uitgaven. Niet alleen mensen met een uitkering of laag inkomen hebben moeite met rondkomen, ook hogere inkomens moeten beter op hun uitgaven letten om rond te kunnen komen. Moeite hebben met rondkomen en geldzorgen kunnen leiden tot stress, verminderde gezondheid en sociale uitsluiting. Kinderen kunnen geen verjaardagsfeestje geven, er is geen geld voor uitstapjes. In Hilversum hebben ongeveer 4000 huishoudens problematische schulden. Daarvan melden er zich jaarlijks ongeveer 400 bij de gemeentelijke schuldhulpverlening, waarvan er ongeveer 150 worden toegelaten tot een schuldregeling waarmee ze na 3 jaar schuldenvrij zijn. Schuldhulpmaatje biedt hulp via getrainde vrijwilligers. Zij begeleiden en ondersteunen mensen met financiële problemen. Het doel is de hulpvrager te helpen naar een gezonde financiële huishouding, zodat diegene het zelf kan.

Het college van diakenen steunt het werk van Schuldhulpmaatje. Niet in de kerk? Maak uw gift over naar het college van diakenen, ‘Schuldhulpmaatje’. Van harte aanbevolen!

Wilt u meehelpen?
Geef in de collecte of maak uw bijdrage over op NL04 RABO 0373 7117 86 t.n.v. Diaconie Protestantse gemeente Hilversum onder vermelding van Schulphulpmaatje. Hartelijk dank voor uw gift!

De 2e collecte is bestemd voor de Protestantse Gemeente Hilversum (PGH)
PGH houdt onze wijkgemeentes in stand. U steunt onze Kerk met een gift aan deze collecte. Maak uw bijdrage over naar:

NL45RABO0373722591 PGH inz. betalingen o.v.v. PGH

Wijze van betalen
De collecten kunt u voldoen via BethlehemkerkcollectesAls u een smartphone heeft kan de QR-code hieronder gebruikt worden.
Ook kunt u uw gift overmaken via de bankrekeningnummers die bij de doelen vermeld worden.

Alle gevers thuis en in de kerk: Hartelijk dank!

Makkelijk: Giften via één iDeal-boeking overmaken? Scan dan de QR-code hierboven: De betalingen komen deze week ten gunste van bovenstaande collecten.