De eerste collecte is voor Afghanistan
Afghanistan is getroffen door twee verwoestende aardbevingen. Kerk in Actie biedt noodhulp aan getroffen gezinnen.

Begin oktober werd de provincie Herat in Afghanistan getroffen door twee verwoestende aardbevingen. Het waren de dodelijkste bevingen sinds decennia. Met als trieste balans: 2.500 doden, 9.000 gewonden en een ongekende ravage.

De nood is ongekend hoog, in een land dat al decennia lang kampt met conflicten en grote problemen als armoede en geweld. Nadat de Taliban in 2021 de macht overnamen, stortte de economie in en stegen voedselprijzen stegen. Miljoenen Afghanen waren al afhankelijk van humanitaire hulp en daar komt deze ramp nu bovenop.

Kerk in Actie ondersteunt slachtoffers onder meer met tijdelijk onderdak, schoon drinkwater, hygiene-artikelen en sanitaire voorzieningen. Daarnaast helpen we gezinnen met contant geld, waarmee zij in hun eerste levensbehoeften kunnen voorzien.

Veel mensen zijn alles kwijt en de nachten worden snel kouder. Daarom is tijdelijk onderdak een van de prioriteiten. Verder helpen we gezinnen met contant geld. Hierdoor kunnen zij zelf datgene kopen waaraan zij het meest behoefte hebben. Zo zorgen we ervoor dat mensen zelf kunnen voorzien hun grootste noden.

Kerk in Actie kan deze hulp bieden dankzij nauwe samenwerking met internationale en lokale partnerorganisaties.

Helpt u ook mee?

Maak uw bijdrage over naar: NL79RABO 0373711794 t.n.v. PGH o.v.v. Afghanistan

De 2e collecte is bestemd voor de Protestantse Gemeente Hilversum (PGH).
PGH houdt onze wijkgemeentes in stand. En steunt de Protestantse Kerk; landelijke organisatie, dienstverlening en betaalde professionals.

U steunt onze Kerk met een gift aan deze collecte.

Uw bijdrage kunt u overmaken op: NL45RABO0373722591 PGH inz. betalingen o.v.v. PGH

De 3e collecte is bestemd voor het pastoraat
Maak uw bijdrage over naar:NL45RABO0373722494 o.v.v. Pastoraat

Wijze van betalen
De collecten kunt u voldoen via BethlehemkerkcollectesAls u een smartphone heeft kan de QR-code hieronder gebruikt worden.
Ook kunt u uw gift overmaken via de bankrekeningnummers die bij de doelen vermeld worden.

Alle gevers thuis en in de kerk: Hartelijk dank!

Makkelijk: Giften via één iDeal-boeking overmaken? Scan dan de QR-code hierboven: De betalingen komen deze week ten gunste van bovenstaande collecten.