Collecte Maaltijdproject St Vitus

Op 9 juli collecteren de diakenen van de PgH voor het Maaltijdproject St. Vitus. Sinds januari 2022 wordt elke vrijdagmiddag voor mensen gekookt in gebouw De Akker bij de St. Vituskerk aan het Melkpad. Er schuiven dan tussen de 20 à 25 mensen aan die her en der uit Hilversum komen; bewoners van dak- en thuislozenopvang de Vluchtheuvel en de Cocon, mensen met een kleine beurs, mensen die ontmoeting zoeken. Een min of meer vaste groep bezoekers.

Natuurlijk Samen

Het kookproject ‘Natuurlijk Samen’ bestaat uit een vaste kern vrijwilligers die op donderdag of vrijdagochtend groente, fruit en soms zuivel ophalen bij twee winkels in de buurt. De vrijwilligers bedenken iedere week de maaltijd. Het is altijd een verrassing wat er komt. Het ligt er net aan wat er over is, echter iedere week is er weer is er een mooie verse maaltijd. Mede dankzij de creativiteit van de vrijwilligers.

Het zou echter wel fijn zijn als er regelmatig eiwitrijke producten bijgekocht zouden kunnen worden (vlees, kip en vleesvervangers). Dit zijn producten die amper geleverd worden. Naast vlees is er ook regelmatig behoefte aan olie om in te bakken en allerlei andere producten die je nodig hebt om eten te bereiden of op smaak te brengen (bouillontabletten, mayonaise, kruiden, mosterd e.d.). Daarnaast zou men heel erg geholpen zijn met een XL elektrische hapjespan en nieuwe grote (lichte) koekenpannen.

Helpen afwassen

Een keer helpen met afwassen tussen 18.00 en 21.00 uur zou ook heel fijn zijn. De Oud Katholieke St. Vituskerk stelt ruimte, kookgerei en een coördinator beschikbaar. Voor het overige is men afhankelijk van donaties.

Gunt u anderen ook een gezonde maaltijd in een gemoedelijke sfeer, geef dan voor dit eetproject zodat zij door kunnen blijven gaan met deze gezellige en door de bezoekers zeer gewaardeerde maaltijden. Het is ook mogelijk een gift over te maken op rekeningnummer: NL04 RABO 0373 7117 86 t.n.v. Diaconie Protestantse gemeente Hilversum onder vermelding van ‘Maaltijdproject St. Vitus’.

De 2e collecte is bestemd voor de Protestantse Gemeente Hilversum (PGH)
PGH houdt onze wijkgemeentes in stand. U steunt onze Kerk met een gift aan deze collecte. Maak uw bijdrage over naar: NL45RABO0373722591 PGH inz. betalingen o.v.v. PGH

Wijze van betalen
De collecten kunt u voldoen via BethlehemkerkcollectesAls u een smartphone heeft kan de QR-code hieronder gebruikt worden.
Ook kunt u uw gift overmaken via de bankrekeningnummers die bij de doelen vermeld worden.

Alle gevers thuis en in de kerk: Hartelijk dank!

Makkelijk: Giften via één iDeal-boeking overmaken? Scan dan de QR-code hierboven: De betalingen komen deze week ten gunste van bovenstaande collecten.