Op zondag 31 oktober is het Bijbelzondag. Kerken in Nederland en Vlaanderen staan deze dag extra stil bij de betekenis van de Bijbel.

De Bijbel geeft lezers op veel manieren betekenis: de Bijbel biedt hoop en troost, geeft richting en leert ons over God. Op Bijbelzondag zijn kerken en bijbellezers uitgenodigd de betekenis van de Bijbel met elkaar te delen. Daarvoor zijn verschillende materialen beschikbaar. Voor kinderen is er onder meer een speciale aflevering van de kindernevendienstmethode Bijbel Basics. Daarnaast zijn er ansichtkaarten om de betekenis van de Bijbel met elkaar te delen. Er verschijnt een handzaam boekje met een bloemlezing van veertig teksten uit verschillende bijbelboeken die een beeld geven van het grote verhaal.

Nieuwe bijbelvertaling

In oktober verschijnt een nieuwe bijbelvertaling, de NBV21. De NBV21 is bedoeld als standaardvertaling van de Bijbel voor Nederland en Vlaanderen. Het is een uitgave van het Nederlands-Vlaams Bijbelgenootschap. Op 13 oktober neemt koning Willem-Alexander het eerste exemplaar van de NBV21 in ontvangst. Klik voor meer informatie hier. Klik hier voor een podcast over de NBV21.