De 1e collecte is voor Ghana - Een sterke kerk op een kwetsbare plek
Ghana is een overwegend christelijk land, maar in het droge noorden zijn moslims in de meerderheid. Het leven in de afgelegen dorpen is een hele uitdaging, want de wegen zijn slecht en er is een tekort aan schoon drinkwater en elektra. Met steun van Kerk in Actie leidt de Presbyteriaanse kerk in Noord-Ghana voorgangers en jeugdleiders op die de mensen kunnen ondersteunen. Naast bijbelkennis, kerkgeschiedenis, christelijke ethiek, evangelisatie en pastorale zorg, leren ze ook over de Afrikaanse traditie en de islam, en over omgaan met conflicten.

In de dorpen zijn veel volwassenen nog analfabeet. De meeste kinderen gaan naar school, maar omdat de klassen erg groot zijn en het onderwijs Engelstalig is, leren veel van hen toch niet goed lezen en schrijven. Verschillende kerken bieden daarom aanvullend onderwijs. Via bijbelclubs leren kinderen de Bijbel lezen in hun eigen taal. Ze krijgen de mooi geïllustreerde Bijbel mee naar huis, waar hele families in contact komen met de Bijbelse verhalen.

We bevelen de collecte van harte bij je aan.

Maak uw bijdrage over naar: NL79RABO 0373711794 t.n.v. PGH o.v.v. Ghana

De 2e collecte is bestemd voor de Protestantse Gemeente Hilversum (PGH).
PGH houdt onze wijkgemeentes in stand. En steunt de Protestantse Kerk; landelijke organisatie, dienstverlening en betaalde professionals.

U steunt onze Kerk met een gift aan deze collecte.

Uw bijdrage kunt u overmaken op: NL45RABO0373722591 PGH inz. betalingen o.v.v. PGH

Wijze van betalen
De collecten kunt u voldoen via BethlehemkerkcollectesAls u een smartphone heeft kan de QR-code hieronder gebruikt worden.
Ook kunt u uw gift overmaken via de bankrekeningnummers die bij de doelen vermeld worden.

Alle gevers thuis en in de kerk: Hartelijk dank!

Makkelijk: Giften via één iDeal-boeking overmaken? Scan dan de QR-code hierboven: De betalingen komen deze week ten gunste van bovenstaande collecten.