Welkom op 25 mei 2024 in de Grote Kerk op de Kerkbrink bij de uitvoering van de cantate ‘Wer mich liebet, der wird mein Wort halten’ (BWV 74) van J.S. Bach. Daar klinken ook delen uit de orkestsuite nr.1 van J.S. Bach en het motet Der Heilig Geist vom Himmel kam van Johannes Eccard. Aanvang is om 16u30. De toegang is vrij, na afloop is een collecte.

De Bachcantate is gecomponeerd voor eerste Pinksterdag en kent een uitgebreide instrumentale bezetting waaronder ook trompetten, pauken en hobo da caccia. Het werk bestaat uit acht delen: een openingskoor, aria's voor alle vier de solisten, twee recitatieven en een slotkoraal. Het openingskoor is bijzonder feestelijk, de aria’s bieden momenten van intieme reflectie. Het slotkoraal is gebaseerd op een oud straatliedje, waarvan de melodie ook nu nog herkenbaar is. Bezoekers kunnen dit, zoals gebruikelijk, meezingen.

Uitvoerenden
Bauwien van der Meer (sopraan), Roelien van Wageningen (alt), Emilio Aguilar (tenor), Florian Just (bas), koor Faelix Baroque en het orkest van Cantate op de Brink. De muzikale leiding is in handen van Anthony Scheffer. Charlotte van der Leest verzorgt een korte inleiding.

Meer informatie

Achtergrondinformatie over de cantate en solisten is te vinden op de website www.cantateopdebrink.nl. Ook op Facebook is het laatste nieuws over Cantate op de Brink te vinden.

Zaterdag 25 mei 16u30 – Cantate ‘Wer mich liebet, der wird mein Wort halten’ (BWV 74) van J.S. Bach - Grote Kerk op de Kerkbrink te Hilversum. Toegang vrij – collecte na afloop.

Meer informatie op www.cantateopdebrink.nl.