In overleg met de diaconie van de Protestantse Gemeente Hilversum (PgH) besprak ik afgelopen voorjaar de vraag: ‘Hoe kunnen we met onze jongeren diaconaal aan de slag?’ Daarbij kwam Geloven in Spangen in Rotterdam ter sprake- als een goede optie om verder te onderzoeken. Zo gezegd, zo gedaan! Spangen is een plek waar drugs, straatafval, armoede en onveiligheid het imago van de wijk nog steeds bepalen. Vanuit het missionaire werk is er de eerste kerngemeente van de Protestantse kerk ontstaan. De kerk die in 1967 haar deuren sloot is weer terug in de wijk. Als kerk bouwen ze aan de wijk door onder andere te investeren in gezinnen die in armoede leven.

We hebben contact gezocht en willen er als volgt mee aan de slag. We willen een uitwisseling creëren tussen onze jongeren en de jongeren daar, we hopen van elkaar te leren, zodat het iets wederkerigs wordt. Dat is het doel! We hopen op 22 maart een ontmoeting te creëren tijdens het Vastenweekend. Ook kunt u onze jongeren dan sponsoren, omdat ze dan geld ophalen voor dit werk.

Verder willen we ook alvast geld ophalen via de collecte tijdens de jongerenviering(en) dit seizoen. Zo komt deze actie een aantal keren terug. Op 19 november is de eerste jongerenviering in de Bethlehemkerk om 10:00. U kunt dan voor de eerste keer financieel bijdragen aan deze actie.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,