De Algemene kerkenraad besloot onlangs dat de geloofsgemeenschappen van De Morgenster, Bethlehemkerk en Regenboog per 1 januari één bestuurlijke geloofsgemeenschap vormen. Binnenkort komen de drie gemeenschappen al op verschillende momenten samen in gezamenlijke kerkdiensten.

Elkaars liturgie proeven

De predikanten schrijven daarover: ‘Op die manier gaan we ervaren hoe het is om op een zondagmorgen werkelijk gezamenlijk te vieren. Zo gaan we elkaars liturgie proeven. Het rooster ziet er als volgt uit:

We volgen in deze drie diensten het leesrooster ‘Reisgenoten’ dat gemaakt is bij het PgH-brede jaarthema ‘Ga je mee?’. In elk van de vieringen zal er zowel kinder- als tienerdienst worden aangeboden.

Verdere bijzonderheden: op 29 oktober wordt er na de dienst een Bijbelquiz gehouden. Op 5 november is het een oogstdienst waarvoor u producten mee kunt nemen voor de voedselbank. Nota bene: ook verse producten zijn dan welkom! Na afloop kunt u meedoen met ‘Walk & Talk’: een wandeling over de hei onder leiding van een natuurliefhebber die veel kan vertellen. Ook op 12 november zal er na de dienst iets extra’s worden georganiseerd om de ontmoeting met elkaar mogelijk te maken.

Gezamenlijke vieringen vanaf januari

Voor alle praktische vragen rond deze diensten zoals oppasdienst, parkeermogelijkheden et cetera: zie te zijner tijd de eigen nieuwsbrief. Met deze drie gezamenlijke diensten in het najaar lopen wij vooruit op gezamenlijke vieringen vanaf januari, waarbij u tweemaal per maand – op vaste zondagen – in de eigen kerk kunt vieren en tweemaal per maand welkom bent in een ander kerkgebouw. Zo zullen we op weg gaan naar het vormen van één geloofsgemeenschap. Heeft u hier vragen over? Neem dan s.v.p. contact op met uw wijkpredikant.’

20231029 samenvieren3