1e collecte:  Klimaat aanpassing in Bangladesh
Bangladesh lijdt zwaar onder klimaatverandering. Het land kampt steeds vaker met cyclonen en overstromingen, regen valt onregelmatiger en de stijgende zeespiegel zorgt voor verzilting van landbouwgrond. Boeren hebben grote moeite om te overleven.

Kerk in Actie helpt boerengezinnen om zich aan te passen aan klimaatverandering zodat ze hun oogst en inkomen veilig kunnen stellen. Zo leren boeren hoe ze gewassen op hekwerken boven de grond, of op dijkjes kunnen verbouwen, zodat deze bij hoog water of overstromingen niet wegrotten. Of om gewassen te verbouwen op een bed van waterplanten, zodat het gewas meestijgt met opkomend water.

Ook leren dorpsgemeenschappen met waarschuwingssystemen en evacuatieplannen voorbereid te zijn op rampen.

Na de watersnoodramp in 1953 werd Nederland beschermd tegen overstromingen. In Bangladesh en veel andere landen moeten mensen zelf tegen wateroverlast vechten. Daarom collecteren we vandaag voor boeren in Bangladesh die lijden onder klimaatverandering. Van harte aanbevolen.

Helpt u mee?

U kunt uw bijdrage overmaken op: IBAN: NL79RABO 0373711794 t.n.v. Diaconie Protestantse Gemeente Hilversum o.v.v. Kia Bangladesh

2e collecte: PgH
Deze collecte is bestemd voor de Protestantse Gemeente Hilversum. U kunt uw bijdrage overmaken op: NL42 RABO 0373 7224 51 t.n.v. Protestantse gemeente te Hilversum

Wijze van betalen
De collecten kunt u voldoen via BethlehemkerkcollectesAls u een smartphone heeft kan de QR-code hieronder gebruikt worden.
Ook kunt u uw gift overmaken via de bankrekeningnummers die bij de doelen vermeld worden.

Alle gevers thuis en in de kerk: Hartelijk dank!

Makkelijk: Giften via één iDeal-boeking overmaken? Scan dan de QR-code hierboven: De betalingen komen deze week ten gunste van bovenstaande collecten.