Het is 10 jaar geleden dat het Liedboek, zingen en bidden in huis en kerk in gebruik is genomen. Deze bundel was eigenlijk nog niet compleet: bij veel psalmen ontbrak een hedendaagse bewerking. In ‘Psalmen anders’ is dit goed gemaakt: precies honderd nieuwe psalmbewerkingen met werkelijk schitterend nieuw materiaal.

Hedendaagse componisten en dichters hebben liederen in allerlei verschillende stijlen en genres geschreven.

Op vrijdagavond 16 juni gaan we samen zingen uit deze aanvullende bundel. We presenteren een dwarsdoorsnede uit ‘Psalmen anders’, ondersteund door een ad hoc-koor gevormd door zangers uit de Bethlehemkerk, Morgenster en Regenboogkerk.

De muzikale leiding is in handen van cantores Marlene Erdmann en Arno Rog. De liederen worden begeleid door Klaas de Haan, ondersteund door Paul Gruteke (basklarinet) en Sophie Hoogeboom (viool). Toelichting op de liederen wordt verzorgd door ds. Oane Reitsma en ds. Erik van Halsema.

Van harte welkom op deze breed-protestantse muzikale avond en laat je verrassen door psalmen anders én vertrouwd!

Datum:          Vrijdag 16 juni
Tijdstip:        Van 20.00 – 22.00 uur; zaal open 19.45 uur