Aan de Choral Evensong van donderdag 25 april 2024 werkt het Vocaal Theologen Ensemble, o.l.v. Hanna Rijken mee. Organist is Arno Rog.

De Choral Evensong heeft haar wortels in Engeland. Het zogenoemde getijdengebed kreeg een vaste vorm in kloosters en kerken vanaf de zestiende eeuw. Tot op vandaag klinken in veel Engelse kerken en kathedralen dagelijks evensongs. Ongeveer veertig jaar geleden kwam de evensong naar Nederland. En sinds een jaar klinkt in Hilversum deze prachtige Engelse koormuziek op de vierde donderdag van de maand.

Donderdag 25 april 2024, 19.30 uur, Oud-Katholieke St. Vitus, Melkpad 14, Hilversum. Er wordt een vrijwillige bijdrage gevraagd. De Choral Evensong valt onder auspiciĆ«n van de Raad van Kerken Hilversum. Kijk voor meer informatie op Evensong Hilversum.