De Bethlehemkerk heeft een openbare parkeergelegenheid direct voor de kerk, met een beperkt aantal plaatsen, waar we helaas niet allemaal kunnen parkeren.

Graag zouden wij de mensen die slecht ter been zijn zoveel mogelijk de gelegenheid geven om zo dicht mogelijk bij de kerk te parkeren.

De mensen die nog goed ter been zijn willen we vragen om iets verder weg te parkeren en een klein stukje naar de kerk te lopen.

Daarom willen we graag een paar suggesties doen.

Goed ter been
Heeft u tijd en zin in een korte ochtendwandeling van 3-5 minuten dan adviseren wij om te parkeren op de Franciscusweg. Hier is volop parkeergelegenheid en kunt u altijd een plekje vinden.

De tweede mogelijkheid iets dichter  is de Ventweg van de Diependaalselaan tussen de rotonde van Kerkenlanden en de rotonde bij de Bethlehemkerk (bij het oude-circusterrein). Hier kunt u komen door vanaf de rotonde aan het begin van de wijk Kerkelanden direct de weg náást de Diependaalselaan in te rijden. Daar zijn zo’n 30 plaatsten. Staat u vooraan dan wandelt u in 1-2 minuten naar de kerk, staat u helemaal achteraan dan duurt het iets langer.

Slecht ter been
Komt u zelfstandig met de auto naar de kerk, dan adviseren wij u om tijdig te komen en het parkeerterrein voor de kerk op te rijden om daar te parkeren.

Is het parkeerterrein vol, verlaat dan het parkeerterrein en zoek een plekje langs de Oud-Loosdrechtseweg of het begin van de Neuweg.

Autoophaaldienst
Speciaal voor de auto-ophaaldiensten willen we iedereen vragen om ruimte te laten voor deze chauffeurs. Passagiers kunnen dan dicht bij de ingang van de kerk uitstappen. Vaak begeleiden de chauffeurs hun passagiers de kerk in (o.a. met rollator of een stevige arm), om daarna de auto weg te zetten. We willen de chauffeurs helpen om de auto in de wijk te parkeren (langs de Oud-Loosdrechtseweg of het begin van de Neuweg).

Tip voor ons?
We hopen dat de bovenstaande twee voorbeelden u helpen, om eens anders te parkeren. Heeft u een parkeertip voor ons? We horen het graag!

Namens de kerkrentmeesters
Koos van Vliet