De Raad van kerken schrijft op zijn website: ‘In deze duistere tijd, waarin vrede verder weg lijkt dan ooit, zijn we als christenen geroepen de hoop levend te houden en ons gebed gaande. Maar soms zijn we sprakeloos en vinden we geen woorden voor wat leeft in ons hart. Dan kunnen we de woorden van anderen spreken. Met het oog op de oorlog in Israël en Gaza schreef Justin Welby, aartsbisschop van Canterbury, het gebed ‘Heer ontferm U’.’

Welby bidt voor de families die rouwen, voor jonge mannen en vrouwen die zich klaarmaken voor het front, voor de burgerbevolking in Israël, Gaza en de Westelijke Jordaanoever, voor gewonden en voor hen die levenslang littekens zullen dragen, voor dokters en hulpverleners die hun eigen leven op het spel zetten, voor wie in hun hart woede voelen en geweld met geweld beantwoorden, voor vredestichters. Klik hier voor het gebed.

Bid je mee:

Iedere woensdagochtend is er om 7 uur een ochtendgebed in het Stilte Centrum van de Bethlehemkerk. Samen met gemeenteleden uit de gehele breedte van de protestantse gemeente komen mensen wekelijks samen om te bidden.

Ga je mee:
Iedereen is op woensdagochtend om 7:00 welkom in het Stilte Centrum van de Bethlehemkerk. Aanmelden of opgeven is niet nodig. Na afloop is er gelegenheid om samen kop thee of koffie te drinken, of direct door te gaan naar je werk of andere verplichtingen.

Deelnemen kan door iets voor 07.00 uur op woensdagochtend aan te sluiten in de kerk. U kunt ook eventuele gebedsintenties* sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., dan worden uw intenties meegenomen in onze gebeden.

*Let op: dit is dus niet voor de voorbede op zondagochtend