Regenboog kerk

De banner van de Levende Adventskalender stond mooi naast de uitnodigende banners van de Regenboogkerk.

Vanochtend waren er afwisselend tien mensen op bezoek. Ook de jongste bezoeker van de Adventskalender was aanwezig. We hadden een goed gesprek. Evelien Bouwmeester heeft een kerstverhaal en een mooi gebed van Huub Oosterhuis voorgelezen. We  hebben genoten van de gastvrijheid van Jaap en Gerda Kerkhof.

We maken ons op de vierde Advent en de persconferentie van vanavond.

We kijken terug op een goede tijd en wensen een ieder Gezegende Kerstdagen toe.

Morgenster

Om 15.00 kwamen de eerste bezoekers binnen voor een kopje koffie, een koekje en een gesprek.

De kaarsjes brandden op tafel en in de kapel kon ook een lichtje aangestoken worden. Ongeveer 25 mensen gingen om 15.45 naar de kerkzaal waar zich nog een paar aansloten om kerstliederen te beluisteren en te zingen met de band Bread and Fish.

"Als alles donker is ontsteek dan een lichtend vuur dat nooit meer dooft......" zongen we met de naderende lock down in ons achterhoofd. Wellicht een laatste "live" viering. Hierdoor geïnspireerd houden we moed en hoop.

St. Vituskerk aan het Melkpad

Terwijl we nog bezig waren om de banner neer te zetteen, kwam de eerste bezoeker al aanfietsen. De koffie, kerstkransjes en chocolade kerstballetjes stonden al klaar. Later schoven nog drie mensen aan voor een kop koffie en een gesprek. Twee bezoekers wilden alleen even rustig in de kerk zitten. De eerste bezoeker was ook de laatste die vertrok. Al pratend ontdekten we, dat de zes bezoekers uit zes verschillende geloofsgemeenschappen kwamen! Mooi, die onderlinge contacten!