Buurtkamer Ons huis, Riebeeckkwartier

Vanochtend kwamen er 3 gasten speciaal voor LAK. Ook een bekend gezicht in de wijk. Fijn om haar weer te verwelkomen. Op de foto's bij de banner onze andere gastvrouwen en collega’s sociaal werkers Kati (kinderwerk) en Corine (maatschappelijk werk).

De Waaier, Emmaus Paulus Parochie

In de Emmauskerk kwamen 3 mensen, 1 van onszelf, 1 gemeentelid van de Bethlehemkerk en 1 buurtbewoonster.
We hebben met z'n vijven lekker gepraat over diverse onderwerpen waarbij het soms ook zeer serieus werd.
De buurtbewoonster wilde ook graag een rondleiding door het gebouw wat gedaan werd.
Het regenachtige weer zal niet uitgenodigd hebben om eropuit te gaan.

Volgende week beter??

Silo de Ontmoeting

Ruim voor 14.30u zetten we de banner van de Levende Adventskalender op de stoep van ons kerkje, om maar zoveel mogelijk voorbijgangers te laten weten dat ze binnen van harte welkom waren.Ruim voor 14.30u zetten we de banner van de Levende Adventskalender op de stoep van ons kerkje, om maar zoveel mogelijk voorbijgangers te laten weten dat ze binnen van harte welkom waren.Al snel stapte de eerste bezoekster binnen, een oude bekende van ons. Later zouden nog twee dames volgen. Er werd met elkaar kennis gemaakt en gezellig gekletst, ook naar aanleiding van de kaartjes met vragen.Op een gegeven moment vroeg één bezoekster of onze gitarist wat kerstliedjes wilde spelen. Dat deed hij graag en nadat de boekjes met kerstliederen tevoorschijn gehaald waren, beleefden we een heuse Kerst-samenzang. We sloten af met ‘Ere zij God’. Mooie momenten!

Het Kompas

Dinsdagmiddag 14 december in de week waarin we op weg zijn naar de vierde adventszondag, mochten de deuren van het Kompas verwachtingsvol geopend worden voor het Levende Adventskalender. We mochten een aantal bezoekers verwelkomen die ook erg nieuwsgierig waren naar het vernieuwde kerkgebouw. Zo was er naast de ontmoeting ook een rondleiding voor de bezoekers.