Bethlehemkerk

We waren vanmiddag op tijd in de Bethlehemkerk aanwezig. Als eerste de banner naar buiten gezet. Dat zag er direct uitnodigend uit. Bij de ingang de handgel gecontroleerd.

We hebben de zaal 3-4 wat gezelliger gemaakt door de tafels te draaien, kleedje en een kaarsje op iedere tafel te plaatsen en aan te steken. Bij de entree van de zaal twee grote lantaarns gezet. Al met al een gezellige sfeer. Vooral toen buiten die heel donkere wolk kwam, kwamen de kaarsjes goed tot hun recht.

Meteen om half drie kwam de eerste gast. Daarna duurde het nog even eer de volgende kwam. Maar toen we ons eerste kopje koffie op hadden gedronken, kwamen de Levende Adventskalender 2021 bezoekers toch aangelopen. Sommigen nog beetje onwennig, maar keurig met mondkapje op vanaf de hoofdingang naar de wijkzaal. Zodra de bezoekers een plekje aan tafel gevonden hadden, gingen de mondkapjes af. Dat was ook de afspraak, bij lopen mondkapje, bij zitten mag die af. Er werd geanimeerd aan de tafels kennisgemaakt en/of bijgepraat.

Wanneer we eind van de middag de banner binnenhalen, hebben we de eerste acht bezoekers mogen verwelkomen.