St Vitus a/h Melkpad
Vanmorgen stonden onze deuren voor de tweede keer open. We mochten drie bezoekers van buiten onze parochie ontvangen en nog vier parochianen. Wellicht dat het koude weer mensen weerhield. Maar met alle bezoekers mooie gesprekken gehad over corona, maar ook over de geschiedenis van onze kerk en van Hilversum. Vaat hadden we niet want de koffie werd uit kartonnen bekertjes gedronken. Zie de foto van het stilleven met de bekertjes. De gastvrouwen waren wat verlegen om op de foto te gaan. Maar onze trouwe bezoeker Leon niet.

Silo – de Ontmoeting
In de miezerregen fietsten we naar ons kerkje en vroegen ons af wie er vanmiddag net als wij door de regen en de kou zouden willen gaan om bij ons een kopje thee of koffie te komen drinken…

In de zaal arrangeerden we de tafels en de stoelen zó dat de anderhalve meter afstand gewaarborgd kon worden. Voor de zekerheid nog maar eens de meetlat erbij gehaald; wàt een eind, die an-der-hal-ve me-ter!

Maar na wat heen en weer geschuif stond het en zag het er met de kerstverlichting en waxinelichtjes ook nog heel gezellig uit.

Nog vóór 14.30u stapte de eerste gast al binnen en in de loop van de middag volgden er nog zeven. Twee mensen waren bekenden van ons, met de anderen maakten we (opnieuw) kennis. Er werd gezellig gepraat, thee en koffiegedronken en zelfgebakken gember- en anijskoekjes gegeten. De regen en de barre kou die getrotseerd waren en alle extra energie die dat gekost had, waren een heerlijk excuus voor het eten van een tweede, derde, vierde of …. koekje.

We kijken dankbaar terug op een gezellige middag.

Regenboogkerk
Ondanks het slechte weer mochten wij in totaal 7 mensen verwelkomen. Twee personen vanuit de Bethlehemkerk. Een gezellige bijeenkomst in een warme sfeer.