Schuilhof

In de Schuilhof was een rustige opkomst van een stuk of vijf mensen. Ze waren heel benieuwd naar deze wat weggestopte kerk. En, eenmaal binnen, verrast door de mooie en ruime kerkzaal. Een mini-open-monumenten-dag noemde iemand het.
We hadden een fijn gesprek over de zorgen en vreugden in het dagelijks leven.

Raadhuis
Met een lichtsnoer langs de burgerzaal kwam je uit bij de raadszaal. Stoelen achter vergadertafels op gepaste afstand van elkaar. Vanavond een kleine gemeenteraad voor Hilversum met Olaf, Hanneke , Tjip en Jan Willem in gesprek over omzien naar elkaar en naar vluchtelingen. Herinneringen aan de publieke tribune toen er vele vluchtelingen tegelijkertijd naar Hilversum zouden komen. Nu de schaamte voor ons gebrek aan een open herberg. Volgende week weer een raadsvergadering, kom meedenken met een warm welkom bij een koffiekopje met het wapen van Hilversum erop. Aandacht helpt, maar soms zijn we er te druk voor.