Bethlehemkerk

We waren al vroeg in de Bethlehemkerk aanwezig. Als eerste de banners naar buiten gezet. Dat zag er direct uitnodigend uit. Bij de ingang de handgel gecontroleerd, mondkapjes, pennen en gezondheidsvragenlijst neergelegd.

We hebben de kerkzaal wat gezelliger gemaakt door de tafels te draaien, een kaarsje op iedere tafel te plaatsen en aan te steken. Daarnaast dit weekend een eerste deel van de kerstverlichting aangebracht, dus die kon ook uitgeprobeerd worden. Al met al een gezellige sfeer.

Het eerste half uur kwamen er nog geen gasten. Dat viel een beetje tegen, buiten miezerde het ook een beetje, dus daar werden we niet echt vrolijk van. Maar toen we allemaal ons eerste kopje koffie op hadden gedronken, kwamen de eerste Levende Adventskalender 2020 bezoekers toch aangelopen. Allemaal nog beetje onwennig, maar keurig met mondkapje op vanaf de hoofdingang naar de kerkzaal. Zodra de bezoekers een plekje in de kerkzaal gevonden hadden, gingen de mondkapjes af. Dat was ook de afspraak, bij lopen mondkapje, bij zitten mag die af. Er werd geanimeerd aan de tafels kennisgemaakt en/of bijgepraat.

De ochtend was compleet met twee bezoekers die afgelopen jaar bij de eerste editie de meeste huiskamers hadden bezocht. Voor hen was het een feest van herkenning, hoewel het verschil tussen de kerkzaal vanochtend en de huiskamers van vorige jaar echt wel anders aanvoelde. Door hun aanwezigheid hebben we de Levende Adventskalender 2020 voor geopend verklaard.

Wanneer we eind van de ochtend de banner binnenhalen, hebben we de eerst twaalf bezoekers mogen verwelkomen. Een veilig en goed begin van deze 25 dagen durende Levende Adventskalender.

Silo

We hadden een fijne middag, zeven mensen kwamen een kopje koffie of theedrinken en er werd gezellig gekletst. Vijf van de gasten bezochten ons kerkje voor het eerst. Sommigen bleven de hele middag, anderen waren er wat korter, twee dames kwamen het laatste half uur nog even langs. Dus goed om altijd nog wat koffie en thee in de kan te hebben

We zijn dankbaar voor deze mooie start en zien uit naar wat volgt.