Nederland – Omzien naar gevangenen (binnenlands diakonaat)
In Nederland zijn ruim 33.000 mensen gedetineerd en zitten een korte of langere gevangenisstraf uit. Jezeus vraagt ons niet te oordelen, maar barmhartig naar hen om te zien. Daarom reikt Kerk in Actie aan (ex-) gevangenen, tbs-patiënten en hun familie een helpende hand om te werken aan hertel. Kerk in Actie ondersteunt diverse initiatieven in Nederland waarbij wordt omgezien naar gevangenen en hun familie. Gevangenen worden bezocht tijdens hun detentie en hen wordt een nieuwe kans in maatschappij geboden.

Chris, een gedetineerde, was alles kwijtgeraakt. Zijn hele leven was weg. Het bezoek van een vrijwilliger betekende heel veel voor hem. Dat luisterende oor, zonder enig oordeel. Hij weet niet wat hij zonder die goede gesprekken had gemoeten. De vrijwilliger gaf hem moed om door te gaan. Chris ervaarde dat er van hem gehouden werd buiten de gevangenis, hoe dan ook.

Maak uw bijdrage over naar:NL79RABO 0373711794 t.n.v. PGH o.v.v. Nederland; binnenlands diaconaat

De 2e collecte is bestemd voor de Protestantse Gemeente Hilversum (PGH)
PGH houdt onze wijkgemeentes in stand. U steunt onze Kerk met een gift aan deze collecte. Maak uw bijdrage over naar:

NL45RABO0373722591 PGH inz. betalingen o.v.v. PGH

Wijze van betalen
De collecten kunt u voldoen via Bethlehemkerkcollectes. Als u een smartphone heeft kan de QR-code hieronder gebruikt worden.
Ook kunt u uw gift overmaken via de bankrekeningnummers die bij de doelen vermeld worden.

Alle gevers thuis en in de kerk: Hartelijk dank!

Makkelijk: Giften via één iDeal-boeking overmaken? Scan dan de QR-code hierboven: De betalingen komen deze week ten gunste van bovenstaande collecten.