Al enige jaren staat in de rotonde zaal het houten paneel.
Het paneel was het front van de preekstoel uit de Westerkerk van 1956 - 1982.

Het heeft de afmeting van 2 bij 1 meter en is voorzien van een metalen omlijsting.
De voorstelling stelt de wonderbare spijziging voor, naar de Bijbelgedeelte uit Mathijs 14 vers 13 tot 21 en
Marcus 6 vers 30 - 44.Beeldhouwer was Cor Wijker uit Egmond (1891- 1969) is gesigneerd rechtsonder.Het College van Kerkrentmeesters heeft veel moeite gedaan het houten paneel onder te brengen, oa aangeboden aan de Historische Kring Hilversum en de gemeente Hilversum.
Helaas is er geen gegadigde voor het paneel.

Zo is het idee ontstaan om het houten paneel aan te bieden aan een geïnteresseerd gemeentelid ter overname om zo te voorkomen dat de staat minder zal gaat worden.

Mocht u geïnteresseerd zijn dan vernemen wij dat graag van u en verzoeken wij u contact met ons op nemen.

Een hartelijke groet,

Theo (Th). Van Halsema