Op dinsdagavond 18 april 2023 organiseren de Protestantse gemeente Hilversum en Stichting Present Hilversum een Stand Up met dit thema: Durf te delen!

Het belooft een mooie, boeiende avond te worden waarin we elkaar ontmoeten, inspiratie opdoen en concrete stappen willen zetten in de strijd tegen armoede.

In Hilversum zijn tal van kerken en organisaties actief op het terrein van armoedebestrijding. En al die organisaties beschikken elk over kennis en deskundigheid, betrokkenheid en goede wil.

Natuurlijk is er tussen al die organisaties sprake van contact en uitwisseling en van samenwerking. Maar de organisatoren van de Stand Up / Durf te delen zijn ervan overtuigd dat we samen nog veel meer kunnen. En we staan niet alleen in die overtuiging.

Recent hebben de landelijke organisaties Present, SchuldHulpmaatje, HipHelpt, TijdVoorActie en JobHulpmaatje een samenwerkingsovereenkomst getekend, ‘Keten van Hoop’, om het hulpaanbod aan mensen die te maken hebben met armoede te versterken.

En één van de aanbevelingen in het recent verschenen rapport ‘Armoede in Nederland 2020-2022’ is eveneens om te investeren in een verdere verdieping van de samenwerkingsrelaties.

Stand Up / Durf te delen is bedoeld voor mensen uit alle kerken en parochies in Hilversum en voor vertegenwoordigers van lokale hulporganisaties.

Carla van der Vlist, voorzitter van ‘Keten van Hoop’, geeft deze avond een aanzet tot meer lokale samenwerking met inspirerende voorbeelden uit de praktijk in andere plaatsen. Monique Postma, Stichting Urgente Noden in Nederland, zal ingaan op de mogelijkheden die een lokaal, Hilversums, noodfonds, biedt voor verdere samenwerking.

Vervolgens gaan alle aanwezigen zelf aan de slag om in verschillende werkvormen te komen tot een voorstel hoe we elkaar in Hilversum verder kunnen versterken. Aan het einde van de avond hopen we hiervoor een concrete nieuwe stap te gaan zetten.

Waar:
De bijeenkomst vindt plaats in de Bethlehemkerk, Loosdrechtseweg 263 te Hilversum.

Wanneer:
Dinsdag 18 april 2023

Tijden:
De avond begint om 20.00 uur en duurt tot 22.00 uur.

Inloop en ontmoeting vanaf 19.30 uur.

Kom ook!

Aanmelden kan via www.presenthilversum.nl/actueel/standup.

Wij hopen je te zien op de 18e april.